Всього науковців
344
Всього праць
6024
Завантажень
5
Зап. на цитування
1383714
Якщо обрати позначку "профайли", то по обраному підрозділу буде відображено усіх фахівців
Якщо у "Напрямок" обрати розділ, то буде відображено усі праці відповідно розділу
Якщо у "Напрямок" обрати спеціальність, то буде відображено фахівців спеціальності
344
Всього праць
6024
Завантажень
5
Зап. на цитування
1383714
Якщо обрати позначку "профайли", то по обраному підрозділу буде відображено усіх фахівців
Якщо у "Напрямок" обрати розділ, то буде відображено усі праці відповідно розділу
Якщо у "Напрямок" обрати спеціальність, то буде відображено фахівців спеціальності
Каталог праць
Результат пошуку
Домрачева Ірина Романівна |
|
Науковий ступінь: Кандидат філологічних наук Звання: Доцент Сфера діяльності: мовленнєва діяльність, психолінгвістика, морфологія, синтаксис |
|
Факультет: | Філологічний факультет |
Підрозділ: | Кафедра української мови, теорії та історії української і світової літератури |
ORCID: | https://orcid.org/0000-0001-5432-4893 |
Google scholar: | https://scholar.google.com.ua/citations?user=OwSPlDoAAAAJ&hl=uk |
Scopus: | немає |
Web of Science: | https://www.researchgate.net/profile/Iryna_Domracheva/unconfirmed?acceptedAuthorUid=2151158721 |
Корп.ел.пошта: | i.domracheva@donnu.edu.ua |
Профайл: | http://rang.donnu.edu.ua/?pg=kt&nu=84#search |
Праці
Знайдено документів: 20№п.п. | Автор | Назва публікації | Спів.автори | Видавництво | Назва журналу | Мова | Рік | Тип | Запитів на цитування | Файл |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||
1 | Домрачева Ірина Романівна | ОСНОВИ МОВЛЕНЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ | Домрачева, І.Р. Аксьонова, І.О. | Вінниця | немає | українська | 2019 | навч. посіб. | 329 | |
У навчальному посібнику розглянуто особливості мовленнєвої діяльності у плані співвідношення закономірностей спілкування і структури мовленнєвого акту, з’ясовується статус і типологія вияву форм та учасників мовленнєвого спілкування, простежено корелятивність мовленнєвої діяльності з іншими різновидами діяльності людини, визначено специфіку співвідношення мовленнєвої діяльності і мислення, з’ясовано статус теорії мовленнєвої діяльності як науки. | ||||||||||
| ||||||||||
2 | Домрачева Ірина Романівна | Контрольні роботи з пунктуації | Домрачева, І.Р. Митько, Н.А. | Вінниця | немає | українська | 2017 | метод. рек. | 380 | |
Подано програму курсу, список рекомендованої літератури, запропоновано методичні поради до виконання завдань. Укладено варіанти завдань до контрольної роботи з пунктуації. Наведено питання до заліку. Видання адресоване студентам денної і заочної форм навчання філологічного факультету спеціальностей «Українська мова і література» та «Прикладна лінгвістика». | ||||||||||
| ||||||||||
3 | Домрачева Ірина Романівна | Лінгвістичний аналіз як ефективний метод формування фахових компетенцій студентів-філологів | Коваль, Л.М. Важеніна, О.Г. Домрачева, І.Р. Бортун, К.О. Митько, Н.А. Аксьонова, І.О. | Вінниця | немає | українська | 2019 | метод. рек. | 340 | |
У методичних рекомендаціях наведено схеми та зразки фонетичного, лексикологічного, морфемного, словотвірного, морфологічного, синтаксичного та стилістичного аналізів. Подано список рекомендованої літератури для самостійного опрацювання. Для студентів-філологів усіх форм навчання, викладачів вищих навчальних закладів. | ||||||||||
| ||||||||||
4 | Домрачева Ірина Романівна | Курсова робота з української мови: методичні рекомендації до виконання та орієнтовна тематика | Коваль, Л.М. Домрачева, І.Р. Важеніна, О.Г. Козловська, Д.В. Митько, Н.А. | Вінниця | немає | українська | 2020 | метод. рек. | 329 | |
Для студентів денної і заочної форм навчання освітніх програм «Українська мова та література», «Прикладна лінгвістика» | ||||||||||
| ||||||||||
5 | Домрачева Ірина Романівна | Підготовка до атестаційного іспиту із сучасної української мови та історії | Коваль, Л.М. Домрачева, І.Р. Важеніна, О.Г. Козловська, Д.В. Митько, Н.А. Пилипак, В.П. | Вінниця | немає | українська | 2020 | метод. рек. | 312 | |
У методичних рекомендаціях подано програму атестаційного іспиту із сучасної української мови та її історії, тестові завдання з кожного розділу сучасної української мови, рекомендовану основну й допоміжну літературу. Для здобувачів вищої освіти освітніх програм «Українська мова та література», «Прикладна лінгвістика» | ||||||||||
| ||||||||||
6 | Домрачева Ірина Романівна | СТВОРЕННЯ, СПРИЙНЯТТЯ І ТЛУМАЧЕННЯ ЛЕКСЕМ ІЗ ПОВТОРЮВАЛЬНОЮ СЕМАНТИКОЮ | Домрачева, І.Р. | немає | немає | українська | 2017 | стаття | 323 | |
немає | ||||||||||
| ||||||||||
7 | Домрачева Ірина Романівна | ЯДРОВА МІЖРІВНЕВА РЕАЛІЗАЦІЯ СУКУПНОЇ СЕМАНТИКИ В УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ | Домрачева, І.Р. | Дніпро | Лексико-граматичні інновації в сучасних слов’янських мовах : матеріали конф. | українська | 2019 | стаття | 292 | |
Збірник містить матеріали доповідей лінгвістів України, Франції, Чехії, Тайваня, присвячені опису тенденцій і перспектив розвитку інноваційних процесів у сучасних слов’янських мовах, явищ неологізації, що характеризують різні рівні сучасних слов’янських мов у різних комунікативних сферах; дослідженню лексикограматичних інновацій в аспектах сучасних наукових парадигм; розгляду мовних і мовленнєвих інновацій як об’єктів прикладної лінгвістики, лінгводидактики, теорії і практики перекладу | ||||||||||
| ||||||||||
8 | Домрачева Ірина Романівна | Сучасна українська мова. Морфологія | Козловська, Д.В. Домрачева, І.Р. Бортун, К.О. | Вінниця | немає | українська | 2020 | метод. рек. | 249 | |
Методичні рекомендації укладено відповідно до робочих програм навчальних дисциплін «Сучасна українська мова-ІІ» (освітня програма «Українська мова та література») та «Сучасна українська мова» (освітня програма «Прикладна лінгвістика»). Містять варіанти тестових завдань, завдань для самостійної роботи, питання до тематичних, модульних контрольних робіт та індивідуально-дослідної роботи. Видання адресовано студентам освітніх програм «Українська мова та література» й «Прикладна лінгвістика», а також усім, хто цікавиться українською морфологією | ||||||||||
| ||||||||||
9 | Домрачева Ірина Романівна | РЕАЛІЗАЦІЯ ПИТАЛЬНИХ РЕЧЕНЬ У МОВЛЕННЄВОМУ ПРОСТОРІ ВАСИЛЯ СТУСА | Домрачева, І.Р. | Вінниця | немає | українська | 2018 | стаття | 314 | |
У статті розглянуто особливості питальних конструкцій у листах та поезії Василя Семеновича Стуса; схарактеризовано функціонування відкритих та закритих питань; виявлено допоміжні чинники актуалізації риторичних питальних речень; зʼясовано позалінгвальні чинники типових питальних реалізацій Стусового слова | ||||||||||
| ||||||||||
10 | Домрачева Ірина Романівна | СТВОРЕННЯ ТА СПРИЙНЯТТЯ ДІЄСЛІВНИХ ЛЕКСЕМ ІЗ ПОВТОРЮВАЛЬНОЮ СЕМАНТИКОЮ | Домрачева, І.Р. | немає | Лінгвістичні студії | українська | 2018 | стаття | 284 | |
У статті розглянуто особливості створення та розуміння повторювальної семантики, репрезентованої дієсловами; обґрунтовано специфіку реалізації вербативних моделей щодо продуктивного та непродуктивного вираження повторювальної дії; схарактеризовано потенціал префіксів з огляду наявності в них сукупного значення у прозових творах українських письменників | ||||||||||
| ||||||||||
11 | Домрачева Ірина Романівна | Особливості вияву багатозначності та омонімії серед лексем із сукупною семантикою | Домрачева, І.Р. | Вінниця | Методичні студії: зб. наук.-метод. пр. | українська | 2016 | стаття | 272 | |
У статті розглянуто основні засади аналізу сукупних іменників з погляду їхньої багатовекторної природи. Зокрема здійснено спробу витлумачення таких лексем щодо презентації ними багатозначності та омонімії. Таке поліаспектне потрактування проблеми уможливить ґрунтовний аналіз учнями сукупних слів української мови під час вивчення теми „іменник” | ||||||||||
| ||||||||||
12 | Домрачева Ірина Романівна | ІДЕНТИФІКАЦІЯ ВЛАСНЕ СУКУПНИХ ІМЕННИКІВ ЯК СКЛАДНИКІВ МІЖРІВНЕВОЇ КАТЕГОРІЇ СУКУПНОСТІ | Домрачева, І.Р. | Вінниця | ТЕОРІЯ ЛІНГВІСТИЧНИХ ПАРАДИГМ | українська | 2019 | кол. монографія | 380 | |
У запропонованому розділі подано аналіз перспективної на сьогодні проблеми ідентифікації та реалізації іменників із сукупним значенням. Визначено статус категорії сукупності в українській мові як ФСК, що уможливлює потрактування її як універсальної, комплексної категорії, репрезентованої на лексичному, словотвірному, морфологічному та синтаксичному рівнях функційно-семантичного поля сукупності. | ||||||||||
| ||||||||||
13 | Домрачева Ірина Романівна | ЛІНГВІСТИЧНИЙ І МЕТОДИЧНИЙ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ЗНАЧЕНЬ БАГАТОЗНАЧНИХ СЛІВ | Митько Неля Домрачева Ірина Коваль Людмила | Вінниця | Наукові записки ВДПУ імені Михайла Коцюбинського. Серія: Філологія (мовознавство).;Вип. 32, | українська | 2021 | стаття | 133 | |
У статті розглянуто особливості лексичної полісемії, способи розмежування значень багатозначного слова, описано вивчення типів метафоричних і метонімічних перенесень, звернено увагу на особливості синекдохи. Запропоновано вправи і завдання з лексикології, які вироблятимуть уміння диференціювати метафору і метонімію, серед метонімічних перенесень виділяти синекдоху. Такі завдання сприятимуть розвиткові мовлення студентів, формуванню вмінь користуватися лексичним багатством мови | ||||||||||
| ||||||||||
14 | Домрачева Ірина Романівна | РЕАЛІЗАЦІЯ СУКУПНОЇ СЕМАНТИКИ У СКЛАДЕНИХ ПІДМЕТАХ | Домрачева, І.Р. Коваль, Л.М. Митько, Н.А. | Ужгород | Закарпатські філологічні студії, Вип. 21.Т. 1 | українська | 2022 | стаття | 110 | |
У статті проаналізовано різні способи реалізації сукупної семантики на синтаксичному рівні, а саме показана репрезентація підмета із сукупною семантикою, який має складену будову. Ілюстративний матеріал дібрано з художніх творів сучасних письменників, а також до аналізу залучено переклад (Анна Роговченко) одного із найвідоміших творів сучасності – Лоран Гунель «Бог завжди подорожує інкогніто» | ||||||||||
| ||||||||||
15 | Домрачева Ірина Романівна | ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕВІАТИВНОГО МОВЛЕННЯ | Домрачева, І.Р. | Вінниця | Матеріали наукової конференції професорсько-викладацького складу, наукових працівників і здобувачів наукового ступеня за підсумками науково- дослідної роботи за період 2019–2020 рр. (квітень–травень 2021 р.). | українська | 2021 | стаття | 145 | |
учасники спілкування насамперед повинні враховувати багато чинників, продукуючи і розвиваючи своє мовлення задля уникнення помилкового сприйняття і спотворення контенту. | ||||||||||
| ||||||||||
16 | Домрачева Ірина Романівна | ВЕРБАТИВНЕ ВИРАЖЕННЯ ЯДРОВОЇ СЕМАНТИКИ СУКУПНОСТІ | Домрачева, І.Р. | Вінниця | ВІСНИК ДОНЕЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ, СЕР. Б: ГУМАНІТАРНІ НАУКИ, ВИП. 1-2, | українська | 2014 | стаття | 119 | |
Запропоноване дослідження дієслівних лексем із сукупною семантикою дає змогу схарактеризувати їх як ядрову групу одиниць, що виражають сукупне значення на лексичному, словотвірному та морфологічному рівнях української мови. У роботі розкрито особливості структурування функційно-семантичного мікрополя сукупності, що дає змогу аналізувати певні дієслівні лексеми як одиниці периферійного плану, виокремлюючи з-поміж усіх дієслів основні та допоміжні компоненти, марковані сукупним значенням. Проаналізовано дієслова, сукупна семантика яких виражається лексично, без додаткових формантів. | ||||||||||
| ||||||||||
17 | Домрачева Ірина Романівна | ІНФІНІТИВНЕ РЕЧЕННЯ ЯК ВИРАЗНИК КОМУНІКАТИВНО-МОДАЛЬНИХ ІНТЕНЦІЙ АВТОРА (НА МАТЕРІАЛІ РОМАНУ ДАРИ КОРНІЙ «ЗВОРОТНІЙ БІК СВІТІВ») | Коваль, Л.М. Домрачева, І.Р. Митько, Н.А. | Ужгород | Закарпатські філологічні студії", Вип. 17. Т. 1. | українська | 2021 | стаття | 133 | |
У статті проаналізовано спектр авторських інтенцій комунікативно-модального плану, втілених через одно- складне речення. Аналітичний матеріал дібрано з роману Дари Корній «Зворотній бік світів». У статті інфінітивне речення потрактовано як автономний різновид односкладних конструкцій зі специфічними формально-синтаксичними, власне-семантичними, семантико-синтаксичними та комунікативними параметрами. Відмінності інфінітивних речень від інших різновидів односкладних конструкцій зумовлені особливістю лінгваль- ної природи самого інфінітива як міжчастиномовної форми, здатної виражати широкий спектр модальних значень у незалежній синтаксичній позиції (у сполученні з модальними словами). | ||||||||||
| ||||||||||
18 | Домрачева Ірина Романівна | Функціонально-семантична категорія сукупності у сучасній українській мові | Домрачева, І.Р. | Запоріжжя | немає | українська | 1999 | дисертація | 167 | |
немає | ||||||||||
| ||||||||||
19 | Домрачева Ірина Романівна | ОСОБЛИВОСТІ ГУМОРИСТИЧНОГО ДИСКУРСУ УКРАЇНЦІВ | Домрачева, І. Р. | Вінниця | ГРАМАТИЧНІ ЧИТАННЯ : тези доп.. : матеріали ХІІ Міжнар. наук.-теорет. конф.11–12 трав. 2023 р. | українська | 2023 | тези | 69 | |
Із розвитком інтернет-комунікації малі форми, як-от жарт, насмішка, короткі вірші, стали фаворитами щодо вибору структури гумористичного змісту. Це швидко і зрозуміло більшості. Українці у будь-яких життєвих ситуаціях залишаються оптимістами, у цьому їм допомагає гумор, віра у свої сили та щасливе майбутнє | ||||||||||
| ||||||||||
20 | Домрачева Ірина Романівна | Робота з довідковими джерелами як складник професійної підготовки майбутніх філологів | Митько Н., Важеніна О., Домрачева І. | Умань | Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, вип. 3 | українська | 2023 | стаття | 129 | |
У статті розглянуто особливості роботи з довідковими джерелами як важливого складника професійної підготовки майбутніх філологів, описано способи реалізації такої роботи в контексті формування лексикологічних, граматичних і мовленнєвих компетентностей студентів-філологів. Звернено увагу на формування компетентностей коригування, редагування і створення власних текстів. Ці вміння і навички студенти розвивають під час виконання вправ, спрямованих на з’ясування значення слова чи правильної граматичної форми. Стилістичні вміння і навички, вироблені під час роботи з довідковими джерелами, розвивають мовленнєву культуру студента, виховують свідоме ставлення до слова | ||||||||||
|