Всього науковців
344
Всього праць
6024
Завантажень
5
Зап. на цитування
1383723
Якщо обрати позначку "профайли", то по обраному підрозділу буде відображено усіх фахівців
Якщо у "Напрямок" обрати розділ, то буде відображено усі праці відповідно розділу
Якщо у "Напрямок" обрати спеціальність, то буде відображено фахівців спеціальності
344
Всього праць
6024
Завантажень
5
Зап. на цитування
1383723
Якщо обрати позначку "профайли", то по обраному підрозділу буде відображено усіх фахівців
Якщо у "Напрямок" обрати розділ, то буде відображено усі праці відповідно розділу
Якщо у "Напрямок" обрати спеціальність, то буде відображено фахівців спеціальності
Каталог праць
Результат пошуку
Калініченко Віра Ігорівна |
|
Науковий ступінь: Кандидат філологічних наук Звання: немає Сфера діяльності: зіставне мовознавство, когнітивна лінгвістика, психолінгвістика, методика викладання іноземної мови професійного спрямування |
|
Факультет: | Факультет філології, психології та іноземних мов |
Підрозділ: | Кафедра іноземних мов професійного спрямування |
ORCID: | https://orcid.org/0000-0001-9675-9174 |
Google scholar: | https://scholar.google.com.ua/citations?user=QO_J-AkAAAAJ&hl=uk |
Scopus: | немає |
Web of Science: | https://publons.com/researcher/3923620/vira-kalinichenko/ |
Корп.ел.пошта: | kalinichenko.v@donnu.edu.ua |
Профайл: | http://rang.donnu.edu.ua/?pg=kt&nu=293#search |
Праці
Знайдено документів: 41№п.п. | Автор | Назва публікації | Спів.автори | Видавництво | Назва журналу | Мова | Рік | Тип | Запитів на цитування | Файл |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||||
1 | Калініченко Віра Ігорівна | ПРАКТИЧНИЙ КУРС ІНОЗЕМНОЇ МОВИ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ 3 КУРСУ ФІЛОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 035 «ФІЛОЛОГІЯ», СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ 035.10 «ПРИКЛАДНА ЛІНГВІСТИКА» | Калініченко, В.І. Стрюк, Н.В. | Вінниця | немає | англійська | 2019 | навч. посіб. | 237 | |
Навчальний посібник «Практичний курс іноземної мови» призначений для студентів 3 курсу філологічного факультету спеціальності 035 «Філологія» спеціалізації 035.10 «Прикладна лінгвістика». Високий рівень володіння англійською мовою є визначальною складовою ефективної навчальної та наукової діяльності прикладних лінгвістів. Мета посібника – формування комунікативної, лінгвістичної, соціокультурної та професійної компетенції студентів, що уможливить ефективне застосовування здобутих знань у професійній діяльності | ||||||||||
| ||||||||||
2 | Калініченко Віра Ігорівна | Стилістична маркованість фразеологізмів з найменуванням будівлі в різноструктурних мовах | Калініченко В. І., Григошкіна Я. В. | Tbilisi | International scientific-practical conference MODERN PHILOLOGICAL RESEARCH: A COMBINATION OF INNOVATIVE AND TRADITIONAL APPROACHES | українська | 2018 | тези | 289 | |
Стаття присвячена стилістичним особливостям фразеологічних одиниць у різноструктурних мовах. Дослідження виконано на основі фразеологічного вокабуляру в англійській, німецькій, російській, українській і французькій мовах. Актуальність теми зумовлена постійним інтересом до фразеосемантичного фонду мови з боку науковців, які здебільшого обґрунтовують результати своїх спостережень, послуговуючись зіставними даними з двох мов. Виникає потреба в комплексному дослідженні фразеологічних одиниць із залученням більшої кількості мов, у з’ясуванні конотативної складової у семантиці фразеологічних одиниць | ||||||||||
| ||||||||||
3 | Калініченко Віра Ігорівна | Challenges in Teaching ESP: the Issue of Integrating Language and Content | V.I. Kalinichenko | Вінниця | Матеріали наукової конференції професорсько-викладацького складу, наукових працівників і здобувачів наукового ступеня за підсумками науково-дослідної роботи за період 2017-2018 року | англійська | 2019 | тези | 256 | |
The Bologna and Post-Bologna processes in European higher educational institutions have shifted significantly educators’ views on teaching and learning English for Specific Purposes (ESP) at tertiary professional establishments with certain global, national and institutional ESP reform policies to have been implemented. Numerous researches has been carried out recently covering both the high level of theoretical considerations within the context of up-to-date ESP instruction issues and a set of examples on useful classroom practices that could reduce substantially the scope of challenges for ESP teachers nowadays. When discussing the issue of the abstract suggested the basic characteristic features of ESP (English for Specific Purposes), CLIL (Content and Language Integrated Learning) and CBI (content-based instruction) are worth taking into consideration | ||||||||||
| ||||||||||
4 | Калініченко Віра Ігорівна | Специфіка навчання перекладу у процесі викладання іноземної мови студентам немовних спеціальностей | Калініченко В. І., Корж О. Ю. | немає | Інноваційна педагогіка | українська | 2019 | стаття | 269 | |
Статтю присвячено висвітленню актуальної проблеми особливостей навчання навичкам перекладу студентів немовних спеціальностей. У статті зазначено, що на сучасному етапі в немовних закладах вищої освіти спостерігається тенденція до підготовки студентів технічних і економічних спеціальностей не тільки до вузькоспеціальної професійної, а й до перекладацької діяльності, що сприяє підвищенню рівня їхньої кваліфікації та конкурентоспроможності на ринку праці після здобуття професійної освіти. У процесі навчання для успішного формування навичок і розвитку умінь перекладати професійні тексти студентам немовних ЗВО необхідно оволодіти лінгвістичною компетенцією, предметною компетенцією та стратегічною компетенцією | ||||||||||
| ||||||||||
5 | Калініченко Віра Ігорівна | ПЕРЦЕПТИВНО-КОГНІТИВНІ СКЛАДОВІ КОНЦЕПТІВ “SUCCESS” - “FAILURE”, “УСПІХ” - “НЕВДАЧА” (НА МАТЕРІАЛІ ДАНИХ ПСИХОЛІНГВІСТИЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ) | Калініченко В. І. | немає | Типологія мовних значень у діахронічному та зіставному аспектах | українська | 2014 | стаття | 274 | |
Статтю присвячено виявленню та аналізові сенсорно-когнітивної специфіки концептуалізації абстрактних феноменів успіху й невдачі представниками американської та української лінгвоспільнот на матеріалі даних психолінгвістичного експерименту. Шляхом зіставного опису структури перцептивно-когнітивних складових концептів SUCCESS - FAILURE, УСПІХ - НЕВДАЧА визначено рейтинг чуттєвих аналізаторів індивіда, що беруть участь в сенсорному сприйнятті мовцями феноменів успіху й невдачі та актуалізуються у мовних засобах перцептивних підскладових зазначених концептів. Виокремлено метафоричні й метонімічні образи досліджуваних явищ, що актуалізують їх у площині американської та української мовної свідомості в межах когнітивних підскладових концептів | ||||||||||
| ||||||||||
6 | Калініченко Віра Ігорівна | Psycholinguistic Survey Techniques as Means of Studying Language Concepts | Калініченко В. І. | немає | Актуальні питання вивчення германських, романських і слов’янських мов і літератур та методики викладання іноземних мов | англійська | 2017 | тези | 273 | |
Nowadays anthropocentric approach tends to be dominating in linguistics. That is why scholars get more and more interested in the so to say real living language which obviously functions in real communication and is not actually separated from the instant speaker unlike the so-called “dead language” fixed as if being “embalmed” in lexicographic sources | ||||||||||
| ||||||||||
7 | Калініченко Віра Ігорівна | The Peculiarities of Periphery Zones of “Failure” and “Hевдача” Concepts in American and Ukrainian Linguistic Consciousness | Калініченко В. І. | Вінниця | Збірники наукових праць професорсько-викладацького складу ДонНУ імені Василя Стуса | англійська | 2015-2016 | тези | 242 | |
The paper deals with describing field stratification of FAILURE and НЕВДАЧА concepts via distribution of the cognitive features obtained after psycholinguistic experimental data analysis to the levels of the core-by, the distant and the back peripheries of the concepts under consideration by the criterion of their representativity and on the basis of Student’s criterion used to determine the significance of percent indexes divergence between the periphery zones of the concepts considered | ||||||||||
| ||||||||||
8 | Калініченко Віра Ігорівна | Амбівалентність концептів SUCCESS-FAILURE, УСПІХ-НЕВДАЧА в американській та українській мовній свідомості | Калініченко В. І. | немає | Структура і семантика різнорівневих одиниць у слов'янських, романських та германських мовах | українська | 2016 | тези | 260 | |
Наукова розвідка присвячена характеризації амбівалентної специфіки концептів SUCCESS-FAILURE, УСПІХ-НЕВДАЧА в американській та українській мовній свідомості з опертям на результати опису польової організації цих концептів (їхнього змісту) за даними проведеного психолінгвістичного експерименту | ||||||||||
| ||||||||||
9 | Калініченко Віра Ігорівна | Макроструктурні характеристики концептів SUCCESS-FAILURE, УСПІХ-НЕВДАЧА в американській та українській мовній свідомості (за даними психолінгвістичного експерименту) | Калініченко В. І. | немає | Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія | українська | 2015 | стаття | 248 | |
У статті з опертям на результати психолінгвістичного експерименту розглянуто перцептивно-когнітивну, поняттєву та інтерпретаційну складові макроструктури концептів SUCCESS-FAILURE, УСПІХ-НЕВДАЧА у свідомості носіїв американської та української лінгвокультур | ||||||||||
| ||||||||||
10 | Калініченко Віра Ігорівна | FIELD STRATIFICATION OF “SUCCESS” AND “УСПІХ” CONCEPTS IN AMERICAN ENGLISH AND UKRAINIAN LINGUISTIC CONSCIOUSNESS BY THE PSYCHOLINGUISTIC EXPERIMENT RESULTS: PERIPHERY ASPECT | Калініченко В. І. | немає | Типологія мовних значень у діахронічному та зіставному аспектах | англійська | 2016 | стаття | 282 | |
Статтю присвячено описові польової стратифікації концептів SUCCESS та УСПІХ з фокусуванням на периферійному аспекті їхньої змістової організації та з опертям на реєстр вербальних реакцій, одержаних від американських та українських респондентів за результатами психолінгвістичного експерименту. У межах наукової розвідки узагальнено схарактеризовано зони ближньої, дальньої і крайньої периферії концептів SUCCESS та УСПІХ, визначено їхню амбівалентність у площині американської та української мовної свідомості, встановлено, що реалізація контрастованих концептуальних фрагментів у периферійних зонах здійснюється переважно за рахунок когнітивних ознак інтерпретаційних полів цих концептів із домінуванням ознак інформаційної та утилітарної зон, слабко вираженими є поняттєводенотативні та перцептивно-когнітивні властивості концептів SUCCESS та УСПІХ на рівні їхньої периферійної організації | ||||||||||
| ||||||||||
11 | Калініченко Віра Ігорівна | Деякі аспекти концептуалізації феноменів успіху й невдачі американськими й українськими мовцями в когнітивно-психологічному контексті (на матеріалі даних психолінгвістичного експерименту) | Калініченко В. І. | немає | Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Філологічні науки. Мовознавство | українська | 2014 | стаття | 331 | |
У статті на основі даних психолінгвістичного експерименту проаналізовано деякі когнітивно-психологічні особливості концептуалізації феноменів успіху й невдачі носіями американської та української мовної свідомості в контексті проблем власне мотивації, мотивації досягнення, ціннісно-цільового блоку особистості, самоефективності, екстернальних та інтернальних чинників реалізації/нереалізації запланованого, емотивних рефлексій на успішний і невдалий результат активності суб’єкта | ||||||||||
| ||||||||||
12 | Калініченко Віра Ігорівна | Навчально-методичний посібник з розвитку усного мовлення для самостійної роботи з іноземної мови (англійської) для здобувачів вищої освіти СО «Бакалавр» 1 року навчання освітніх програм факультетів немовної підготовки | Лозинська Л. Ф., Калініченко В. І. | Вінниця | немає | англійська | 2023 | навч.-метод. посіб. | 30 | |
Навчально-методичний посібник сформовано на основі усних тем, зазначених у силабусах для здобувачів СО «Бакалавр» 1 курсу навчання освітніх програм факультетів немовної підготовки ДонНУ імені Василя Стуса з метою забезпечення навчальним матеріалом, що сприятиме покращенню процесу освіти. Матеріали розраховані на поглиблення загальних комунікативних навичок у процесі вивчення англійської мови. | ||||||||||
| ||||||||||
13 | Калініченко Віра Ігорівна | Методичні рекомендації (Частина 1) для самостійної роботи з дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування» для здобувачів 3 року навчання СО «Бакалавр» факультету історії та міжнародних відносин спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії», на текстовому матеріалі монографії “The Power Presenter: Technique, Style, and Strategy from America’s Top Speaking Coach ”, Chapters 1-6) | Калініченко В.,Лозинська Л., Корж О. | Вінниця | немає | англійська | 2022 | метод. посіб. | 26 | |
Самостійна робота здобувачів є необхідною умовою підготовки висококваліфікованих фахівців, ключовим елементом у процесі самовдосконалення та невід’ємною частиною безперервного навчання (Lifelong learning). Мета самостійної роботи полягає у формуванні уміння систематизувати, планувати, контролювати й регулювати свою діяльність без допомоги й контролю викладача | ||||||||||
| ||||||||||
14 | Калініченко Віра Ігорівна | Методичні рекомендації (Частина 2) для самостійної роботи з дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування» для здобувачів 3 року навчання СО «Бакалавр» факультету історії та міжнародних відносин спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії», на текстовому матеріалі монографії “The Power Presenter: Technique, Style, and Strategy from America’s Top Speaking Coach”, Chapters 7-14) | Калініченко В.,Лозинська Л., Кондратюк М. | Вінниця | немає | англійська | 2022 | метод. посіб. | 33 | |
Представлений методичний посібник призначений для самостійної роботи здобувачів 3 року навчання СО «Бакалавр» факультету історії та міжнародних відносин ДонНУ імені Василя Стуса спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» в межах курсу «Іноземна мова професійного спрямування». Високий рівень володіння англійською мовою є визначальною складовою ефективної навчальної та наукової діяльності майбутніх фахівців у галузі міжнародних відносин | ||||||||||
| ||||||||||
15 | Калініченко Віра Ігорівна | Методичні вказівки для самостійної роботи з дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування» для здобувачів 1 року навчання СО «Бакалавр» за освітньо-професійними програмами спеціальностей 125 «Кібербезпека», 122 «Комп'ютерні науки» факультету інформаційних і прикладних технологій | Калініченко В.,Зубенко О. | Вінниця | немає | англійська | 2024 | метод. посіб. | 30 | |
Метою методичного посібника є формування комунікативної, лінгвістичної, соціокультурної та професійної компетенції здобувачів, що сприятиме ефективному застосовуванню здобутих знань у професійній площині | ||||||||||
| ||||||||||
16 | Калініченко Віра Ігорівна | Особливості вербалізації концепту БРЕХНЯ (БРЕХАТИ) в українській лінгвокультурі (на матеріалі фрагменту української паремійної картини світу) | Калініченко В.І. | Toruń | Theoria et Historia Scientiarum, Nicolaus Copernicus University in Toruń ul. Fosa Staromiejska | українська | 2023 | стаття | 22 | |
На матеріалі вибраних паремійних одиниць продемонстровано своєрідність вербалізації концепту БРЕХНЯ (БРЕХАТИ) у площині паремійної картини світу українських комунікантів у лінгвокультурному аспекті | ||||||||||
| ||||||||||
17 | Калініченко Віра Ігорівна | Своєрідність вербалізації концепту ПРАВДА в українських пареміях (на матеріалі збірки «Українські приказки, прислів’я і таке інше», укладеної М. Номисом | Калініченко В.І. | немає | Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». Категорія «Б | українська | 2023 | стаття | 24 | |
У пропонованій науковій розвідці з опертям на паремійний ілюстративний матеріал схарактеризовано особливості вербалізації концепту ПРАВДА в площині українськомовної картини світу в етнолінгвокультурологічному аспекті. Основні постулати наукової студії презентують сучасну методологію дослідження лінгвоконцепту, актуалізовано авторську дослідницьку методику | ||||||||||
| ||||||||||
18 | Калініченко Віра Ігорівна | Лінгвістична термінологія у фокусі теорії ментіології | Космеда Т.А., Калініченко В.І. | Київ | Термінологічний вісник : зб. наук. пр. | українська | 2023 | стаття | 26 | |
Стаття присвячена висвітленню проблеми формування та розвитку термінології, що окреслює метамову лінгвістичної ментіології, формує терміносистему, що презентує поняття, зумовлені вербалізацією концепту «неістинність» (неправда, брехня). Розглянуто й комплексно схарактеризовано терміни з формальними компонентами квазі- і псевдо-, а також такі, що містять у своїй структурі семантичні презентанти понять неістинності (неправди). | ||||||||||
| ||||||||||
19 | Калініченко Віра Ігорівна | Лінгвальні аспекти категорії неймовірності (на прикладі українськомовних мілітіпсевдонімів | Калініченко В.І. | Prague | The ХIII International Scientific and Practical Conference «Multidisciplinary academic research, innovation and results», April 05 – 08, 2022 | українська | 2023 | тези | 32 | |
У сучасних ономастичних наукових колах, де фокус дослідника спрямовано на студіювання передусім лінгвоетнокультурних та лінгвокогнітивних особливостей українського антропонімікону, неабияку актуальність становлять наукові розвідки, присвячені різним типам псевдонімних одиниць, що порівняно з іншими власними назвами, становлять чи не найбільш вдячний матеріал для дослідження національної специфіки мислення представників української комунікативної спільноти | ||||||||||
| ||||||||||
20 | Калініченко Віра Ігорівна | Деякі аспекти формування риторичної компетентності студентів факультетів немовної підготовки у закладах вищої освіти (на прикладі самостійної роботи здобувачів спеціальності «Міжнародні відносини») | Калініченко В.І. | Warsaw | The ХХ International Scientific and Practical Conference «Problems of science and practice, tasks and ways to solve them», May 24 – 27, 2022 | українська | 2022 | тези | 30 | |
У межах цієї наукової розвідки маємо на меті висвітлити деякі загальні методичні аспекти самостійної роботи здобувачів спеціальності «Міжнародні відносини» факультету історії та міжнародних відносин Донецького національного університету імені Василя Стуса (м. Вінниця) для розвитку їх риторичної компетентності за програмою навчальної дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування (англійська)». | ||||||||||
| ||||||||||
21 | Калініченко Віра Ігорівна | Особливості інформаційного змісту концептів НЕВДАЧА і FAILURE в українській та американській лінгвосвідомості (за результатами психолінгвістичного експерименту) | Калініченко В.І. | Кіровоград | Наукові записки. Вип. 89 (2). Серія: Філологічні науки (мовознавство): | українська | 2010 | стаття | 26 | |
У статті розглядається специфіка виокремлення когнітивних ознак у процесі описання структури концепту й характеризується інформаційний зміст концептів НЕВДАЧА і FAILURE у мовній свідомості представників української та американської лінгвокультур у зіставному аспекті за результатами психолінгвістичного експерименту | ||||||||||
| ||||||||||
22 | Калініченко Віра Ігорівна | Методичні вказівки для самостійної роботи з дисципліни «Практичний курс іноземної мови (англійської)» для студентів 3 курсу спеціальності «Прикладна лінгвістика» філологічного факультету | Калініченко В.І., Стрюк Н. В. | Вінниця | немає | українська | 2018 | навч.-метод. посіб. | 34 | |
Методичний посібник призначений для самостійної роботи студентів 3 курсу філологічного факультету спеціальності «Прикладна лінгвістика» під час вивчення дисципліни «Практичний курс іноземної мови (англійської)». Високий рівень володіння англійською мовою є визначальною складовою ефективної навчальної та наукової діяльності прикладних лінгвістів | ||||||||||
| ||||||||||
23 | Калініченко Віра Ігорівна | Мілітіпсевдоніми як особливий вид антропонімів у вітчизняних лінгвістичних студіях | Калініченко В.І. | Харків | Лінгвістичні дослідження: зб. наук. праць ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Вип. 56. | українська | 2022 | стаття | 22 | |
Стисло окреслено теоретичні здобутки вітчизняної ономастики в контексті студіювання українськомовного мілітіпсевдонімікону: ідеться про базові ознаки, різновиди та функційні аспекти бойових позивних як специфічного типу онімної лексики. На матеріалі вибраних ілюстративних зразків проаналізовано загальні особливості мотиваційної бази та очевидні тенденції щодо актуалізації способів творення мілітіпсевдонімів у сучасному українському комунікативному просторі | ||||||||||
| ||||||||||
24 | Калініченко Віра Ігорівна | Загальна характеристика емотивної лексики в американському варіанті сучасної англійської мови | Калініченко В.І., Овчаренко І.Б. | немає | Вісник студентського наукового товариства ДонНУ імені Василя Стуса Том 1 № 11 | українська | 2019 | стаття | 26 | |
У межах пропонованої наукової розвідки з’ясовано поняття емоції і значущість емотивного лексикону у функціонуванні комунікативного соціуму, розглянуто сучасні актуальні класифікації базових емоцій у лінгвістиці та психології, встановлено продуктивні способи словотворення одиниць емотивного лексикону в американському варіанті сучасної англійської мови, досліджено семантичні характеристики емотивної лексики з опертям на вибраний фактичний матеріал, зокрема, сформовано лексико-тематичні групи емотивних лексичних одиниць, визначено їхню кількісну репрезентативність. Дослідження здійснюється з опертям на методи лінгвістичного опису, компонентного, словотвірного та кількісного аналізу | ||||||||||
| ||||||||||
25 | Калініченко Віра Ігорівна | Лексичні неологізми медіасфери в сучасних англійській та українській мовах: структурний та семантичний аспекти | Калініченко В.І., Орищук В.С. | немає | Вісник студентського наукового товариства ДонНУ імені Василя Стуса Розділ «Філологія, журналістика, психологія» Том 1 № 13 | українська | 2021 | стаття | 27 | |
Статтю присвячено виявленню та опису структурних та семантичних особливостей лексичних неологізмів медіасфери на фактичному матеріалі сучасних англійської та української мов. Дослідження проведено на основі вибірки лексичних номінацій, сформованої у результаті аналізу лексикографічних та публіцистичних джерел. З’ясовано значущість неологічних одиниць для сучасних англійськомовної та українськомовної комунікативних спільнот, виокремлено групи неологізмів, утворених за допомогою конкретних способів словотворення, лексико-тематичні групи та лексико-тематичні підгрупи, проведено зіставний аналіз. | ||||||||||
| ||||||||||
26 | Калініченко Віра Ігорівна | «Лінгвістика брехні»: дослідницькі підходи, аспекти, параметри крізь призму часу й простору | Калініченко В.І. | Вінниця | Матеріали наукової конференції професорсько-викладацького складу, наукових працівників і здобувачів наукового ступеня за підсумками науково-дослідної роботи за період 2019–2020 рр. (квітень–травень 2021 р.). | українська | 2021 | тези | 27 | |
Дезінформація, інсинуація, наклеп, обман, вигадка, фейк – це перелік далеко не всіх виявів феномена брехні, що вербалізує категорію неправди засобами всіх рівніх мовної системи, об’єктивуючи її в різних типах дискурсу всієї галузевої системи знань. Феномен брехні в той чи той спосіб (експліцитно чи імпліцитно) виявляється абсолютно на всіх рівнях суспільної інтеракції насамперед як інструмент маніпуляції колективною та індивідуальною свідомістю членів комунікативного соціуму з метою створення хибної ментальної картини світу. | ||||||||||
| ||||||||||
27 | Калініченко Віра Ігорівна | Структурні особливості онімів в американському варіанті сучасної англійської мови (на матеріалі власних назв ресторанних закладів США) | Калініченко В.І., Соппа О.А. | Донецьк | Вісник студентського наукового товариства ДонНУ імені Василя Стуса Том 2 № 14 | українська | 2022 | стаття | 30 | |
Статтю присвячено поданню загальної характеристики онімних одиниць в американському варіанті сучасної англійської мови на фактичному матеріалі власних назв ресторанних закладів США із фокусуванням на окремих структурних аспектах аналізованої вибірки номінацій, сформованої на основі тематичних онлайн-баз і реєстрів. З’ясовано значущість такого виду онімів для сучасної американської комунікативної спільноти, за структурним критерієм виокремлено групи і типові для них моделі вибраних власних назв, проаналізовано їх кількісну репрезентацію | ||||||||||
| ||||||||||
28 | Калініченко Віра Ігорівна | Вербальна об’єктивація концептів „FAILURE” і „НЕВДАЧА” в творах сучасної американської та української художньої літератури: перцептивно-когнітивний та регулятивний аспекти | Калініченко В.І. | Полтава | Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Філологічні науки». № 4 (335). 2020 р. | українська | 2020 | стаття | 27 | |
У статті подано характеристику особливостей перцептивнокогнітивної та регулятивної складових макроструктури концептів FAILURE і НЕВДАЧА в епідигматичній площині на матеріалі вибраних текстових фрагментів сучасної американської та української художньої літератури. Аналіз зазначених формантів студійованих концептів здійснено в межах семантико-когнітивного підходу за рахунок виконання процедури когнітивної інтерпретації текстових фрагментів, за результатами якої сформульовано семантико-когнітивні ознаки, які структурують перцептивно-когнітивний та регулятивний прошарки концепту | ||||||||||
| ||||||||||
29 | Калініченко Віра Ігорівна | Своєрідність мовної об’єктивації концептів TRUTH та ПРАВДА в англійській та українській лінгвокультурах (на матеріалі паремійного фонду). | Калініченко В.І. | Кропивницький | Наукові записки Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Філологічні науки. Вип. 4(207). | українська | 2023 | стаття | 30 | |
У пропонованій науковій розвідці з опертям на ілюстративні зразки паремійного фонду британського й українського комунікативних соціумів схарактеризовано специфічні риси мовної об’єктивації концептів TRUTH і ПРАВДА в лінгвокультурологійному фокусі. Наукова розвідка базована на релевантній традиційній методології дослідження концепту в сучасному мовознавстві з актуалізацією елементів авторської методики | ||||||||||
| ||||||||||
30 | Калініченко Віра Ігорівна | Ментіологія в площині мовної картини світу в контексті концепції професора Л.А. Лисиченко | Калініченко В.І. | Харків | Лінгвістичні дослідження: збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди | українська | 2023 | стаття | 29 | |
У пропонованій науковій розвідці стисло резюмовано теоретичні здобутки вітчизняних лінгвістів у контексті дослідження мовних явищ з опертям на концепцію мовної картини світу професора Л. Лисиченко, встановлено значущість, актуальність, релевантність цієї концепції для провадження сучасних мовознавчих студій у площині новітнього наукового напрямку ментіології, чи лінгвістики брехні | ||||||||||
| ||||||||||
31 | Калініченко Віра Ігорівна | Лінгвістика брехні: вербалізація невербальних засобів моделювання образу-концепту БРЕХУН в українській лінгвокультурі (на матеріалі фрагменту української паремійної картини світу). | Калініченко В.І. | Одеса | Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: «Філологія».. Вип. 62 | українська | 2023 | стаття | 28 | |
У пропонованій науковій розвідці за допомогою використання відповідного методологійного інструментарію студіювання мовного концепту на основі вибраних паремійних зразків схарактеризовано особливості вербальної маніфестації концепту БРЕХУН у фрагменті паремійної мовної картини світу українських комунікантів з фокусуванням на невербальних засобах об’єктивації лінгвоконцепту. У межах дослідження представлено потенціал вербалізації немовних засобів спілкування для моделювання образу-концепту БРЕХУН з безпосередньою актуалізацією системи релевантних образних засобів | ||||||||||
| ||||||||||
32 | Калініченко Віра Ігорівна | Лінгвістична ментіологія: своєрідність вербалізації концепту БРЕХУН в українській лінгвокультурі (на матеріалі фрагменту української паремійної картини світу). | Калініченко В.І. | Дрогобич | Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія: Філологічні науки (мовознавство).. Вип. 20. | українська | 2023 | стаття | 33 | |
У пропонованій науковій розвідці в площині лінгвістичної ментіології (лінгвістики брехні) з опертям на вибрані паремійні зразки та відповідний дослідницький методологійний інструментарій схарактеризовано особливості вербальної об’єктивації концепту БРЕХУН у фрагменті паремійної мовної картини світу української комунікатив¬ної спільноти з акцентуванням на лінгвокультурних аспектах омовлення студійованого концепту, проаналізовано його смислову структуру і прагматичне навантаження, а також своєрідність актуалізації мовленнєвих жан¬рів | ||||||||||
| ||||||||||
33 | Калініченко Віра Ігорівна | The category of fake in present-day linguistic studies | Kalinichenko Vira | Вінниця | V International Scientific Conference for Bachelor, Master, Graduate Students and Young Researchers “Topical Issues of Humanities, Technical and Natural Sciences” (March 25, 2021 | англійська | 2021 | тези | 32 | |
The category of fake has always been used on purpose as a tool for manipulating the collective and individual consciousness of the society members in order to create a false mental worldview. Undoubtedly, the effectiveness of the universal linguistic and philosophical opposition truth – untruth (lie/false) has been observed at all stages of human civilization development and in all spheres of human activity. In particular life contexts one may deal with such verbal manifestations of the fake category as misinformation, insinuation, slander, deception, fabrication, etc., that are able to verbalize the category under consideration at all levels of the language system, objectifying it in different types of discourse throughout the knowledge system | ||||||||||
| ||||||||||
34 | Калініченко Віра Ігорівна | Teachers in Writing Assessment : a Comparison of Three Locally Developed Rating Scales | Kvasova O., Hnapovska L., Kalinichenko V., Budas L | немає | Studies in Language Assessment (SiLA). University of Melbourne. ALTAANZ. (Association for Language Testing and Assessment of Australia and New Zealand). Vol. 11, Issue 1. | англійська | 2022 | стаття | 29 | |
Language assessment literacy is currently in search of new, modern conceptualisations in which contextual factors have a growing significance and impact (Tsagari, 2020). This article presents an initiative to promote writing assessment literacy in a culture-specific educational context. Assessment of writing belongs to the under-researched areas in Ukrainian higher education, wherein teachers have to act as raters and as rating scale developers without being properly trained in language assessment. The gaps in writing assessment literacy prompted research into the strengths and weaknesses of using a local rating scale developed by university teachers | ||||||||||
| ||||||||||
35 | Калініченко Віра Ігорівна | Неправда як смисловий компонент у структурі українськомовного псевдоніма | Калініченко В.І.та ін. | Харків | Полігранна філологія без кордонів: | українська | 2022 | монографія | 25 | no file |
На основіН стислої характеристики теоретичних здобутків вітчизняної лінгвістики, дотичних до проблем студіювання онімів загалом та псевдонімів як їх різновиду зокрема, для аналізу актуалізовано мілітіпсевдоніми (бойові позивні), узагальнено їхні ознаки та функційні типи. На фактичному матеріалі, дібраному із сучасних лексикографічних джерел, укладено систему псевдонімів зі смисловими компонентами правда — неправда | ||||||||||
| ||||||||||
36 | Калініченко Віра Ігорівна | Теорія мовної картини світу Л.А. Лисиченко у фокусі лінгвістики брехні | Калініченко В.І. | Харків | Український світ у наукових парадигмах : збі наук. пр. ХНП ім. Г. С. Сковороди. Вип. 10. (Матеріали XХ Мiжнар. конф. з актуальних проблем лінгвістичних дослiджень,(23-24 бер.2023 р.). | українська | 2023 | тези | 25 | no file |
Професор Л.А. Лисиченко розробила ґрунтовну теорію мовної картини світу і лексичного значення як її репрезентанта, що у світлі сучасної лінгвістики може бути доповнена й розширена.Концептуальну й мовну картину світу доцільно вивчати у фокусі проблематики лінгвістики брехні, зокрема йдеться про такі ключові проблеми цього наукового напряму, як омовлення бінарної опозиції правда — неправда (брехня) . | ||||||||||
| ||||||||||
37 | Калініченко Віра Ігорівна | Лінгвістика брехні (ментіологія): основні комунікативні технології моделювання неправди | Калініченко В.І. | Вінниця | «Граматичні читання – ХІІ» : матеріали Міжнар. наук.-теорет.ї конф. 11-12 трав. 2023 р. ДонНУ ім. В. Стуса | українська | 2023 | тези | 34 | no file |
Однією з проблем лінгвістики брехні є комунікативні технології (тактики і стратегії), спрямовані на моделювання брехні, неправди, фейку, що робить мовлення неетичним, порушуються основоположні постулати позитивної комунікації, етичної поведінки. Метою пропонованої наукової розвідки є узагальнено схарактеризувати основні комунікативні технології моделювання неправди | ||||||||||
| ||||||||||
38 | Калініченко Віра Ігорівна | Характеристика інтерпретаційного поля концепту УСПІХ в українській мовній свідомості за результатами психолінгвістичного експерименту | Калініченко В.І. | Суми | Філологічні науки. Вип. 8. | українська | 2009 | стаття | 29 | no file |
У статті розглядаються особливості психолінгвістичного експерименту як одного з провідних засобів моделювання структури концепту і пропонується характеристика інтерпретаційного поля концепту УСПІХ в українській мовній свідомості за результатами психолінгвістичного експерименту, зокрема, здійснюється побудова досліджуваного поля шляхом виокремлення когнітивних ознак концепту УСПІХ і розподілу їх за специфічними інтерпретаційними зонами | ||||||||||
| ||||||||||
39 | Калініченко Віра Ігорівна | Деякі особливості інтерпретаційних складових концептів НЕВДАЧА і FAILURE (на матеріалі сучасної української та американської художньої літератури) | Калініченко В.І. | Житомир | Вісник Житомирського державного університету. Вип. 58. Філологічні науки | українська | 2011 | стаття | 30 | no file |
У статті здійснюється зіставний аналіз основних конституентів в структурі інтерпретаційних полів концептів НЕВДАЧА і FAILURE на основі когнітивних ознак, сформованих у результаті когнітивної інтерпретації вибраних прикладів вербалізації досліджуваних концептів у сучасних українських та американських літературних творах. | ||||||||||
| ||||||||||
40 | Калініченко Віра Ігорівна | Flipped classroom as a learning technology in ESP teaching | Калініченко В.І. | Київ | НОВІ КОНЦЕПЦІЇ ВИКЛАДАННЯ У СВІТЛІ ІННОВАЦІЙНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ДИДАКТИКИ ВИЩОЇ ШКОЛИ: матеріали Міжнар. наук.-метод. конф. 30 – 31 жовт. 2017 р | англійська | 2017 | тези | 33 | no file |
In current studies, dedicated to the issues of didactics within effective arrangement of ESP classes for students majoring in various specialisms, the student-centered approach tends to dominate with the flipped classroom (also known as “inverted classroom” or “flipped learning/flipped teaching”) as one of the most meaningful and important concepts to focus on | ||||||||||
| ||||||||||
41 | Калініченко Віра Ігорівна | Есе як провідний інструмент оцінювання англомовного писемного мовлення здобувачів вищої освіти | Калініченко В.І. | Tallinn, | Scientific Collection «Inter Conf», № 2 (38): with the Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Conference «Science, Education, Innovation: Topical issues and Modern Aspects». | українська | 2020 | тези | 31 | no file |
В межах компетентнісного підходу есе вважається одним з найефективніших інструментів оцінювання сформованих на рівні писемного мовлення знань, умінь та навичок здобувачів освіти у процесі навчання за програмами бакалавріату, магістратури та аспірантури, а також при складанні міжнародних іспитів для визначення рівня володіння англійською мовою (FCE, CAE, IELTS та ін.). | ||||||||||
|